5 روش بازاریابی موثر

ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪای از ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎی ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ ﮔﻔﺘﻪ میﺷﻮد ﻛﻪ ﺟﺮﻳﺎن اﻧﺘﻘﺎل ﻛﺎﻻﻫﺎ ﻳﺎ ﺧﺪﻣﺎت را از ﺗﻮﻟﻴﺪﻛﻨﻨﺪه ﺗﺎ ﻣﺼﺮفﻛﻨﻨﺪه ﻧﻬﺎﻳی ﻫﺪاﻳﺖ میﻛﻨﺪ .ﺑﺎزارﻳﺎﺑی ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎی ﺑﻪ ﺑﺎزار رﺳﺎﻧﺪن ،ﺑﺎزار ﭘﻴﺪا ﻛﺮدن ﻳﺎ ﻛﻠﻴﻪ ﻋﻤﻠﻴﺎﺗی اﺳﺖ ﻛﻪ در ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺼﺮف ،ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺴﺮﻳﻊ ﺟﺮﻳﺎن اﻧﺘﻘﺎل ﻛﺎﻻ ﻳﺎ ﺗﺴﻬﻴﻞ ﻓﺮوش ﺷﻮد .ﻋﺪه زﻳﺎدی از ﻣﺮدم ،ﺑﺎزارﻳﺎبی را ﺑﻪ اﺷﺘﺒﺎه ﺑﺎ واژه ﻓﺮوش و ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﻣﺴﺎوی میداﻧﻨﺪ. اﻟﺒﺘﻪ اﻳﻦ اﻣﺮ ﺟﺎی ﺗﻌﺠﺐ و ﺷﮕﻔتی ﻧﺪارد زﻳﺮا اﻛﺜﺮ ﻣﺮدم ،ﻫﻤﻪ روزه ﺷﺎﻫﺪ ﻣﻮج ﺳﻬﻤﮕﻴﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت از رﺳﺎﻧﻪﻫﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ رادﻳﻮ ،ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮن، روزﻧﺎﻣﻪﻫﺎ و ﻣﺠﻼت ﻫﺴﺘﻨﺪ
روانشناسی رنگها در بازاریابی و برندینگ
از آنجا که روانشناسی رنگها با متقاعد کردن دیگران در ارتباط است، یکی از مهمترین و بحثبرانگیزترین جنبههای بازاریابی است. روانشناسی رنگها در بازاریابی و برندینگ معمولاً در اینفوگرافیها، طراحی لوگو، هویت برند و بنرهای تبلیغاتی اهمیت پیدا میکند.
تحقیقات نشان دادهاند که تا ۹۰ درصد از تصمیمگیری مشتریان برای خرید کردن، تنها بر اساس رنگ صورت میگیرد. در اینجا اهمیت روانشناسی رنگ در برندینگ و بازاریابی مشخص میشود.
بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ
زمانی که از بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ (در انگلیسی به آن Neuromarketing گفته میشود) مینویسیم، وارد باشگاهِ علوم بینرشتهایها شدهایم. پیوندِ علومِ مغز و اعصاب با دنیای کسبوکار، بازاریابی و برندینگ، جایی که علومِ شناختی، رابطۀ میان احساسات و مفاهیم سختِ بازاریابی را به یکدیگر پیوند میدهد.
ریشۀ بسیاری از ابداعات و پیشرفتهای انسان در مشاهده و بررسی عواملِ طبیعی برای خلق روشهای علمی و مهندسی نهفته است، چیزی که به آن بیونیک میگویند. طراحی بیونیک به ما این اجازه را داده است که با مشاهدۀ بدن یک خفاش مانند داوینچی، دست به خلق ماشین پرنده بزنیم.
بازاریابی اینترنتی یا آنلاین چیبست؟
تابهحال به گسترش برند، محصول و یا خدمتِ شرکت خود از طریق بستر وب فکر کردهاید؟ بازاریابی آنلاین، استفاده از کانالهای مبتنی بر وب است تا بتوانید یک پیام در مورد برند، محصولات و یا خدمات خود به مشتریان بالقوه برسانید. با گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت، کسب وکارهای بسیاری از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود استفاده میکنند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا میکنند. روشهای زیادی برای بهکارگیری بازاریابی آنلاین وجود دارد که از جملهی آنها میتوان به ایمیل مارکتینگ، بهینهسازی موتور جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … اشاره کرد.
بازاریابی برگشتی چیست؟
ریتنشن مارکتینگ به معنای بازاریابی جذب و حفظ مشتری، بازاریابی در راستای نگهداری مشتری، بازاریابی با رویکرد و هدف ایجاد تکرار خرید از سوی مشتری است.
اگر بخواهیم جایگاه بازاریابی بازگشتی را در بازاریابی بگوییم، ابتدا باید به مفهوم قیف فروش (Sales Funnel) اشاره کنیم. این مدل معروف میگوید، برای این که فرآیندهای بازاریابی طی شود، مشتری فرآیندی را طی میکند که میتوان آن را به یک قیف تشبیه کرد، زیرا این مسیر چند مرحله و چند بخش دارد که ما از هر بخش به بخش بعدی که میرویم، تعداد کاربران ما ریزشهایی پیدا کرده و مدام کاهش خواهد یافت.
بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ (REMARKETING) چیست؟
شما در برنامههای بازاریابی خود روشهای مختلفی را به کار میگیرید تا بتوانید مخاطبان زیادی را به سمت سایت خود هدایت کرده و بیشترین ترافیک ممکن را دریافت کنید. اما لزوما نمیتوان انتظار داشت همه کاربران با وارد شدن به سایت شما خریدی را انجام دهند. این افراد بسته به نیاز خود به صفحات مختلف سر میزنند و برخی از آنها خرید خود را نهایی کرده و تعدادی دیگر بدون اقدامی خاص از سایت خارج میشوند. نکته مهم اینجاست که شما با استفاده از کوکیهای مرورگر میتوانید مسیر حرکت و اقدامات آنها را بررسی کنید و ببینید به کدام صفحات سر زده و از کدام محصولات بازدید کردهاند. براین اساس میتوانید با روشها و استراتژیهای مختلف دوباره آنها را در جاهای مختلف هدف قرار داده و بازاریابی کنید. در نتیجه به این کار بازاریابی مجدد (Remarketing) یا دوباره هدف گرفتن مخاطب (Retargeting) گفته میشود.
کسب درآمد از طریق بازاریابی اینترنتی و برندیگ
یکی از دغدغههای جهان امروز تبلیغات است. تبلیغات در واقع پل ارتباطی بین صاحبان شرکتها، برندها و عرضه کننده محصولات و مردم مصرف کننده هستند. تبلیغات بسته به محصولات عرضه شده متفاوتاند و حتی شاید درجهبندی هم داشتهباشد. تبلیغ محصول در فضای مجازی یا به اصطلاح بازاریابی اینترنتی در چند سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.
یکی از روشهای کسب درآمد از تبلیغاتهای اینترنتی داشتن صفحات مجازی پربازدید است. اما باید به این نکته توجه داشت که صفحه مربوطه غالباً توسط چه کسانی دنبال میشود و بسته به نوع غالب دنبال کنندگان محصولی مناسب با قیمتی مناسب را تبلیغ کنید. به عبارت دیگر ابتدا باید یک ارزیابی درست و دقیق از نیاز های دنبال کنندگان و ویژگی های محصول داشته باشید و بعد تبلیغ را شروع کنید. به عنوان مثال یک محصول پوستی یا زیبایی به راحتی میتواند در صفحاتی که توسط بلاگر های آرایشی یا غالباً خانوم ها دنبال میشود دیده شود و بازخورد خوبی هم داشتهباشد به طبع این بازخورد خوب دستمزد خوبی را هم برای مدیر آن صفحه به دنبال دارد.
روش های بازاریابی اینترنتی
روش های کسب درآمد از بازاریابی
بازاریابی موفق
تاریخ درج : 1402/4/1